21.11.2019
Pro ČSSZ bude významným datem 1. 1. 2020, kdy zahájí ostrý provoz povinného systému eNeschopenky. Jde o výrazné zjednodušení v podobě elektronického předávání informací mezi ČSSZ, lékaři, zaměstnavateli a pracovníky. Pojištěnec v dočasné pracovní neschopnosti již nebude muset předávat doklady zaměstnavateli. Náhrada mzdy i nemocenské mu přijde automaticky (oznamovací povinnost je samozřejmě zachována). Nemocnému v papírové podobě zůstane pouze průkaz práce neschopného.
Zaměstnavatelé přestanou přijímat doklady k nemocenskému od pojištěnce a předávat je OSSZ. Jde tak o další krůček ke kýženému stavu, kdy budou místo lidí obíhat patřičná stanoviště pouze dokumenty. Zaměstnavatel dále po 14 dnech neschopnosti zaměstnance odešle ČSSZ elektronickou přílohu k žádosti o dávku, kde nově uvede informaci, kam je zaměstnanci vyplácena mzda či plat. Poslední změna pro zaměstnavatele je pak zaslání hlášení s údaji potřebnými pro výplatu poslední dávky nemocenského, jakmile skončí dočasná pracovní neschopnost. Kromě ohlášení pracovní neschopnosti samotným pracovníkem (zákonná povinnost) bude moci nově k dokonalé informovanosti zaměstnavatel využít i ePortál.
- GINIS Standard popis eNeschopenka
- Informace k připravovaným verzím GINIS Express PAM a GINIS Express PER
- GINIS Express SQL eNeschopenka
https://www.gordic.cz/o-spolecnosti/zpravy-gordic/detail?uuid=400017
Ing. Tomáš Appl
Produkt specialista, projekt manažer
Specialista, který Vám pomůže s efektivním zvládnutím GORDIC GINIS platformy v oblasti ekonomiky, mezd, personalistiky a řízení organizace.