30.04.2019
Změna zavedené praxe ve vybírání místních poplatků
Rozšíření modulu DDP o E-fakturu České spořitelny
E-faktury umožňují občanům komfortní způsob platby poplatků prostřednictvím internetového bankovnictví, a to díky jeho propojení s informačním systémem GINIS. Lidem tak odpadá nepopulární běhání se složenkami či hledání drobných k zaplacení. Občan dostává výzvu k uhrazení místních poplatků do svého internetového bankovnictví.
Jak E-faktura funguje?
1. Žádost o nastavení služby
- Občan si o E-fakturu požádá ve své bance nebo internetovém bankovnictví. Správce pohledávky na úřadě pravidelně provádí stahování žádostí o E-fakturu. Po odkontrolování a nastavení požadavku občana posílá informace zpět bance.
- Občan si o využívání služby E-faktury požádá u svého správce pohledávky, např. při přihlašování k trvalému pobytu na úřadě. Při evidenci poplatníka probíhá komunikace mezi úřadem a bankou, kdy banka zkontroluje číslo účtu poplatníka. Po kontrole je E-faktura aktivní
2. Zasílání výzev k uhrazení místních poplatků
- Správce pohledávky nad dlužnými poplatníky generuje dávku E-faktury s výzvou k úhradě. Toto dávka je odeslána do banky.
3. Úhrada E-faktury poplatníkem
- Poplatník nalezne E-fakturu ve svém internetovém bankovnictví.
- Po pár kliknutí na tlačítka Zaplatit a Podepsat je místní poplatek uhrazen
E-faktury šetří čas i peníze
Jiří Ferbínek
Účetnictví
Odborník na ekonomická témata (Účetnictví, Pomocný analytický přehled, Evidence majetku - GINIS), kterým se věnuje již více než 12 let. Má bohaté zkušenosti s malými i velkými organizacemi.