09.03.2009
Dveře dokořán elektronickému úřadování otevře zákon č.300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů. Ten přináší novinku v podobě datových schránek, díky nimž naroste množství elektronických dokumentů a sníží se počet dokumentů papírových.
Menší obce si oprávněně stěžují na nedostatek financí nutný k pořízení spisové služby. Řešením (kromě očekávaných dotací) je tzv. hostovaná spisová služba, kterou již využívá řada malých obcí. Do spisové služby obce přistupují prostřednictvím webového prohlížeče, veškeré aplikace jsou umístěny na serverech dodavatele a odpadá tak instalace a správa SW na počítačích úřadu.
Jednou z obcí využívajících hosting spisové služby je Chromeč na Šumpersku (obec má přibližně 600 obyvatel).
„Potřebovali jsme aplikaci, která bude funkčně odpovídat potřebám našeho úřadu a která pro nás bude hlavně finančně dostupná. To se díky hostingu podařilo, nemuseli jsme kupovat drahý server. V závěru minulého roku jsme propojili spisovou službu na systém Czechpoint a předpokládáme i vazbu na datové schránky,“ říká Zdeňka Musílková z Obecního úřadu Chromeč.
Chcete pro svou organizaci hosting Spisové služby?
Kontaktujte svého zástupce Gordic®
Zdroj článku: Časopis Moderní obec, autor Miroslav Čejka, Gordic® s využitím podkladů Jaromíra Filipa.
Celý článek si můžete stáhnout (PDF, 1 MB)
Ing. Zdeněk Kindl
Ředitel společnosti. Ŕídí firemní procesy, rozvoj lidských zdrojů, marketingový mix. Vykonává funkci compliance manažera.
tel. 602564366, email: zdenek.kindl@asi.cz