Aktuality

Úvodní stranaAktuality

ASI informační technologie s.r.o. - Mohelnice

Co vše by měla splňovat webová stránka?

22.11.2020


Smysl nových webových stránek


Proč chci dělat nový web?

Čeho má web dosáhnout, jaký je cíl?

Pro koho jsou webové stránky určené? (Pro oslovení nových nebo stávajících klientů?)

Jak vypadá cílový návštěvník - persóna(y)?

Jak by měl nový web působit? (vizitka firmy, nabídka produktů/služeb, portál, ...)

Jaké informace chci na webu zobrazovat a jak velké množství? (bude potřeba databáze?)

 

Co je nutné udělat před založením nového webu:


vymyslet název projektu a nové domény (součást URL adresy) (název domény by měl obsahovat klíčové slovo, pod kterým budou lidé web hledat, nebo snadno zapamatovatelný název, popř. zkratku)

zkontrolovat na www.nic.cz (pro české CZ domény), zda tuto doménu už někdo nepoužívá. Případně např. na FORPSI pro zahraniční domény.

registrovat a zaplatit novou doménu (doménu vám zaregistrujeme)

domluvit si webhosting = umístění obsahu webu na server (hostingové služby nabízíme) Co potřebuji pro svůj hosting?

zamyslet se nad propagací a reklamou (také zajistíme) Internetový marketing

 

Obecné požadavky:


 Grafické zpracování webových stránek tak aby respektovaly požadavky na vytvoření moderního designu – odpovídat obecným zvyklostem a současným trendům a akceptovat požadavky zástupců dotčených webu, a to jak na barevnost, tak na obsah a uspořádání stránek.

 Před zahájením realizace je nezbytné upřesnění požadavků ze strany majtele webových stránek, vzhled a funkčnost webových stránek. Nejlépe osobní/online setkání zástupce webu a zpracovatele před zahájením i v průběhu realizace aktivity, vyjasnění požadavků, konzultace v průběhu tvorby stránek.

Dodržení legislativních požadavků:

  1. o Povinně zveřejňované informace-struktura dle vyhlášky 442/2006 Sb.
  2. o Přístup k informacím, 106/1999 Sb.
  3. o Nový správní řád, zák. 500/2004 Sb.
  4. o Ochrana osobních údajů zák. 101/2000 Sb.

Bezbariérová prezentace – webové stránky musí splňovat požadavky na bezbariérovost a to jak podle legislativních požadavků (zák. 365/2000 Sb. v platném znění a vyhlášky č. 64/2008 Sb.), tak podle obecných zvyklostí a současných trendů (WCAG).

Technická podpora - poskytování záručního a pozáručního servisu, jehož součástí bude i případná technická aktualizace webu (nové verze redakčního systému), podle servisní smlouvy navržené dodavatelem. 

Garance dostupnosti služby webových stránek 99,5% / měsíc (vyjma předem hlášených a schválených výpadků).

Zálohování - možnost obnovení ke stavu kteréhokoliv dne až 30 dní zpátky.

Pravidelné aktualizace a udržování bezpečnosti nasazováním záplat na OS a SW (webový server, databázi).

Responsivita - grafický návrh bude optimalizován pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.). Uspořádání obsahu na stránce, stejně jako velikost obrázků bude přizpůsobeno šířce zobrazení.

Optimalizace zobrazení obsahu pro tiskárny ve smyslu odlišného formátování tisku pomocí CSS.

Validita - web musí být validní podle specifikací W3C (HTML šablony a CSS styly). Web musí být validní vůči doporučení WCAG 2.1, ze kterých vychází požadavky na bezbariérovost. 

Web bude optimalizován pro podporované webové prohlížeče: Chrome, Firefox, IE, Safari, Edge, Opera. A v rámci podpory i pro jejich budoucí verze.

Optimalizace webu pro internetové vyhledávače (norma SEO).

Funkce ochrany proti spamu, kontrolující a blokující spam ve webových formulářích takovým způsobem, který nevyžaduje akce na straně uživatele (captcha, otázky).

Zabezpečení webových stránek a také bezpečnost přístupu k obsahu na základě HTTPS protokolu a důvěryhodného certifikátu dodaného uchazečem.

Řešení musí logovat přístupy a akce nad webovým serverem i aplikacemi. Uchazeč se zavazuje poskytnout výpis z těchto logů na základě žádosti zadavatele.

Jazyková lokalizace uživatelského rozhraní pro uživatele redakčního systému.

Možnost vytvářet role jako skupiny oprávnění nad spravovaným obsahem. Tato oprávnění musí umožnit vytvářet, upravovat nebo publikovat obsah, a to jak podle typu obsahu, tak podle jeho zařazení v informační architektuře webu – struktuře webu.

Hierarchické rozdělení informací na webu do kategorií s možností tuto strukturu dále rozšiřovat a jinak upravovat.

Ze struktury webu se musí automaticky vytvářet navigační prvky – menu, drobečková navigace, mapa stránek. Jednotlivé kategorie struktury webu zobrazují automatické výpisy v nich zařazeného obsahu.

Rozdělení obsahu na několik typů:

  1. o Statická stránka s časově neomezenou platností, např. povinně zveřejňované informace
  2. o Novinky – kratší zprávy vztahující se k nějaké události většinou časově omezené v tom smyslu, že po nějaké době ztrácejí aktuálnost, např. tiskové zprávy
  3. Akce – informace o připravovaných/probíhajících akcích ve městě s jasně definovaným termínem od do a typem akce např. divadelní představení, výstavy.

Editoři obsahu budou obsah editovat přímo v prostředí webového prohlížeče, a to pomocí nástroje, který nebude vyžadovat znalost HTML a který bude editovaný obsah zobrazovat přibližně tak, jak se následně zobrazí návštěvníkům dané stránky. Pro pokročilé uživatele nicméně bude zachována i možnost editovat přímo HTML kód. Kromě běžných funkcí bude umožněno vkládání medií a iframů a dále funkce pro odmazání formátování.

Možnost spravovat obsah webu přímo na "frontendu", kde editor vidí obsah při editaci stejně jako návštěvník webu.

Novinky a akce bude možné sdílet na sociální sítě.

Výpisy obsahu bude možné exportovat, například podle kategorií struktury, ve strojově čitelném formátu (např. csv, xml).

Možnost sbírat informace i od nepřihlášených návštěvníků pomocí webových formulářů s možností notifikací pomocí emailu. Jak tomu, kdo formulář vyplnil a odeslal, v případě že uvedl svou emailovou adresu, tak vybraným uživatelům/editorům, kteří s informacemi sesbíranými pomocí formuláře dále pracují.

Možnost tvorby webového formuláře, který bude sloužit ke sběru hlasů návštěvníků k editorem zadanému tématu.

Fulltextové vyhledávání bude indexovat jak obsah, tak soubory (pokud ty budou textového charakteru).

Součástí cenové nabídky bude zaškolení uživatelů administrátorů pro práci s redakčním systémem a administrátorskými funkcemi. Jednodenní školení v prostorách dané obce.

Dokumentace v češtině k redakčnímu systému pro uživatele redaktory – vkládající obsah. Dokumentace k redakčnímu systému pro uživatele administrátory, kteří nastavují prostředí redakčního systému. 

 

Jaké jsou základní typy webových stránek:

- firemní prezentace
- soukromé stránky
- informační portál
- redakční systém
- publikační systém
- internetový obchod, e-shop, B2B 
- objednávkový systém
- produktový projekt
- finanční systém 
- internetová/intranetová aplikace
- redesign www stránek
- skladové hospodářství
- evidence faktur
- jiná tvorba webových stránek...
 

 


Fotky:


Autor:

František Marada

LAMP Stack Web Developer

Microsoft Azure Developer