21.12.2020
Určitě také nemáte rádi nutné návštěvy úřadů. Jak to tedy provést, abychom mohli vše vyřídit, ale přitom nemuseli absolvovat osobní návštěvu úřadu? Co proto může udělat úřad? Je to naprosto jednoduché, pořiďte si na úřad náš modul RAP a máte tuto problematiku vyřešenou.
Začneme od toho nejdůležitějšího. Jsou to informace o platbách daňových poplatků (komunální odpad, poplatek za psa atd.). U těchto poplatků vidíte přímo, jaká je jeho výše, kdy je splatnost a v neposlední řadě taktéž historické informace těchto poplatků. Stačí pár kliků a přímo z daného poplatku provedete platbu ať už QR kódem, online platbou čí převodem. Je tedy jen na Vás jaký typ platby si zvolíte.
Přes portál je možné vyřídit i další věci jako přihlášení k poplatku, vyplnění formulářů (žádosti, dotace, atd.). Důležitá je i komunikace mezi občanem a úředníkem.
Nepřetržitá dostupnost úřadu
komunikujte s úřadem elektronicky kdykoliv se vám bude chtít a z jakéhokoliv místa
k připojení do portálu vám stačí přístup k internetu a libovolný webový prohlížeč
Řešení životních situací
vybírejte z široké škály digitálních formulářů pro efektivní řešení nejrůznějších situací
řešte své záležitosti s úřadem z pohodlí domova bez nutnosti osobní návštěvy
Elektronické podání žádostí
vyhněte se frontám u přepážek, jsou i vhodnější příležitosti pro setkání
mějte přehled o stavu vašich žádostí, jako jste zvyklí třeba u poštovních zásilek
On-line platba poplatků
získejte přehled o poplatcích, které jste již uhradili i těch, jejichž platba vás čeká
plaťte elektronicky, kdykoliv se vám to hodí, jak jste zvyklí z oblíbených e-shopů
Úřad nonstop
nabídněte občanům přívětivý úřad, který je možné elektronicky navštívit kdykoliv
úředníci se vyhnou frontám nervózních lidí i chybám zapříčiněným stresem
Efektivita
data z formulářů propadají automaticky do účetního a ekonomického systému GINIS
zmizí provádění duplicitních činností a manuálního přepisu údajů z formulářů
Bezpečnost
portál podporuje varianty autorizace s odpovídajícím stupněm zabezpečení
umožňuje různé režimy zabezpečení dle charakteru konkrétních oblastí
Přehlednost a jednoduchost
strukturu služeb si lze administrátorsky nastavit dle vašich požadavků
vzhled vychází z uživatelských požadavků a reflektuje prvky nejrozšířenějších aplikací
Portál občana je rozdělen na dvě části. První můžeme říkat anonymní – v té jsou prezentovány obecné a veřejně dostupné informace (struktura úřadu, obecné formuláře ke stažení, kontakty, podrobnosti ke společenským akcím apod.). K této části není nutné jakékoliv přihlášení či prokázání totožnosti, část je dostupná komukoliv, kdo na webovou stránku portálu dorazí.
Druhou část, ve které občan objeví s ním související informace určené pouze jeho očím (pohledávky vůči městu, odeslané žádosti, formuláře apod.), můžeme nazývat autorizovanou, protože zde již pro zajištění bezpečnosti autorizace nutností je.
Ověření totožnosti může proběhnout třemi způsoby. Těmi nejsnadnějšími jsou využití elektronického občanského průkazu nebo datové schránky. Pokud ani jednou z těchto variant občan nedisponuje, může si nechat ověřit totožnost na úřadě a následně se již přihlašovat do Portálu občana odkudkoliv pomocí přihlašovacího jména a hesla.
Základním pilířem Portálu občana jsou formuláře, pomocí kterých lze nejrůznější požadavky a životní situace řešit. Díky autentizaci jsou v nich již předvyplněné základní identifikační údaje, občan tak nemusí vše pracně vypisovat.
Další výhoda formulářů tkví v automatickém propadu občanem vyplněných dat do obcí využívaného ekonomického a účetního systému GINIS, což významně zkrátí dobu vyřízení všech požadavků.
Reference například: https://sluzby.muznojmo.cz/portal/#
Dále se určitě nezapomeňte podívat na https://gordicportalobcana.cz/
Ing. Tomáš Appl
Produkt specialista, projekt manažer
Specialista, který Vám pomůže s efektivním zvládnutím GORDIC GINIS platformy v oblasti ekonomiky, mezd, personalistiky a řízení organizace.